l’Italia tutta intera

150 anni

A quelli che la adorano, a quelli che vorrebbero scappare, a quelli che sono scappati, a quelli che l’hanno sognata da lontano, a chi la deride a chi la invidia, a chi la ama-odia-ama-odia-ama, a chi salverebbe solo la mozzarella, a chi non vede l’ora che arrivino i mondiali, a quelli che proprio non la capiscono, a chi non è mai stato a Roma, a quelli che “se non sei mai stato a Roma vergognati”, a chi non conosce la geografia, a chi la insegna, a quelli che si commuovono con l’inno, a quelli che adorano Va pensiero e non pensano si possa contrapporre a Mameli, a quelli che ne insegnano la lingua all’estero, a chi odia questa retorica a chi fa cuori all’uncinetto e spera di venderli. E soprattutto a chi la vuole tutta intera.

 

Per chi volesse acquistare il braccialetto lo trova nello shop online (clicca qui). DA OGGI FINO AL 17 MARZO è attiva una PROMOZIONE “made in italy” su tutte le creazioni Yorokobiness; dopo aver aggiunto uno o più item al carrello, copia e incolla il codice 150ITALIA per usufruire dell’offerta.

If you love Italy, if you want to escape from her, if you already did it, if you are dreaming of her from abroad, if you love mozzarella, if you don’t understand her but still you love her…whatever this bracelet is for you!
I thought to celebrate Italy’s 150th birthday with this unique bracelet. The meaning is: Italy will be always in my heart :-)
I crocheted the heart by cotton yarn and I added a jangle. The bracelet will come with a card that says (in Italian) “150 di questi anni, buon compleanno Italia” (–> 150 years and many more. Happy birthday Italy). The card is available also in English, so please specify if you prefer it in English.
Thank you for looking!
***
March 17th will be the 150th anniversary of UNIFICATION OF ITALY: from March 11th on use the promotional coupon–> 150ITALIA available for all Yorokobiness items.

One thought on “l’Italia tutta intera

  1. Pingback: Safè 990, Yorokobiness c’è! | Yorokobiness

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s